O politickom marketingu s Fedorom Flašík

Dňa: 04.02.2021

Ostatné štvrťstoročie demokratickej politiky bolo na Slovensku ovplyvnené viacerými politickými osobnosťami a tiež aktérmi, ktorí priamo nemali politickú moc, ale ovplyvňovali ju.

Medzi takých ľudí patril aj Fedor Flašík, ktorý viedol alebo spoluvytváral viacero volebných kampaní politických strán, ktoré patrili medzi najúspešnejšie -  Hnutie za demokratické Slovensko, Demokratická únia Slovenska a Smer - sociálna demokracia. Úvodné slovo hosťa patrilo samotným technikám klasického marketingu tak aj marketingu na sociálnych sieťach. Feror Flašík otvorene prerozprával príbehy jednotlivých kampaní a spôsoby manipulácie. Pomenoval pritom tiež nástrahy, ktoré so sebou prináša populizmus a pôsobenie sociálnych sietí.

V následnej diskusii so študentami vysvetlil rozdiely medzi oslovovaním rôznych typov voličov na základe socio-demografických charakteristík ako napr. voliči v mestách a na vidieku, alebo voliči s rôznou mierou vzdelania. Fedor Flašík tiež reagoval na aktuálne politické dianie. Vyjadril sklamanie nad nedostatkom vízií v súčasnej slovenskej politike a obavy nad vyhrotenými politickými emóciami. Aktuálne bol tiež skeptický z nástupu nových politických strán ako TOSKA, Spolu - občianski demokrati alebo Progresívne Slovensko. 

Študenti tak mohli priamo spoznať politickú postavu "bossa", ktorého opisoval pre vyše storočím Max Weber v diele Politika ako povolanie: "Čo je boss? Politický kapitalistický podnikateľ, ktorý na svoj účet a na vlastné nebezpečie získava volebné hlasy. Svoje prvé vzťahy mohol nadviazať ako právny zástupca alebo krčmár či ako majiteľ podobného podniku alebo ako veriteľ. Z tohto miesta spriada ďalej svoje nitky, až je schopný kontrolovať určitý počet hlasov."

Návrat na aktuality